Blogs

Kennis is macht, kennis delen is kracht.

De wereld om ons heen verandert snel. Klantverwachtingen zijn hoger dan ooit. Verdienmodellen veranderen, nieuwe businessmodellen komen tot leven. In onze blogs gaan we de diepte in om deze transformatie verder te ontrafelen en toepasbaar te maken voor jouw organisatie. Wij willen jou graag verder helpen!

Inspirerende blogs

Je ziet nieuwe kansen, maar wat wil je klant?

Meer Rendement (1)

Veel managers van bedrijven in de B2B worstelen met deze vraag. Technisch is er veel meer mogelijk, de wereld vraagt andere oplossingen en verwachtingen van klanten veranderen. Als bedrijf is het een uitdaging om hierop te anticiperen. Je wilt graag bij blijven dragen aan het resultaat van je klant. Je eigen resultaat zal immers hiervan meeprofiteren. Maar, wat wil je klant nu precies en hoe krijg je de interne organisatie betrokken?

Lees meer

Je denkt de klant te kennen, maar is dit nog wel zo?

Waarde Toevoegen

Veel marketing en sales managers die werkzaam zijn in de B2B worstelen met deze vraag. Technisch is er veel meer mogelijk en de wereld vraagt andere oplossingen. Met als gevolg dat de verwachtingen van klanten ook veranderen. Als bedrijf is het een uitdaging om hierop te anticiperen.

Lees meer

Feedback vragen is niet meer genoeg

Klanttevredenheid

Technisch is er veel meer mogelijk en de wereld vraagt andere oplossingen. Met als gevolg dat de verwachtingen van klanten ook veranderen. Als bedrijf is het een uitdaging om hierop te anticiperen. Wat kun je als kwaliteitsmanager hier aan bijdragen en hoe voorkom je dat klanten ontevreden worden, omdat er niet meer aan de verwachtingen voldaan wordt?

Lees meer

Servitization in de praktijk

Servitization Journey

Herken je dit? Je ziet mogelijkheden om je op de markt te onderscheiden van de concurrentie door meer diensten aan je product toe te voegen. Technisch is het mogelijk, maar is dit wel wat klanten verwachten? En wat zijn de gevolgen voor de interne organisatie? Vanuit marketing en sales oogpunt ziet het er goed uit, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Servitization is alleen succesvol wanneer de verwachtingen van klanten, de competenties van de interne organisatie en processen, de technisch toepassing èn het verdienmodel, met elkaar in lijn zijn.

Lees meer

Klanten zijn niet alleen van Sales

Samenwerking In Keten Realiseren

Tijdens het Lustrumcongres van het NVSM op 21 juni in Rotterdam windt Jan Rotmans (professor of transition studies and sustainability) er geen doekjes om: De wereld verandert. Businessmodellen veranderen, klanten worden nadrukkelijker centraal gesteld en er worden steeds meer diensten aan bestaande producten toegevoegd. Wanneer je denkt dat dit alleen gevolgen heeft voor Sales, heb je het fout. Ook jouw beroep verandert.

Lees meer

Het managen van klantverwachtingen

Managen Van Klantverwachtingen

Dag in, dag uit zetten we ons in om verwachtingen van onze klanten waar te maken. Maar hoe kunnen we hier succesvoller in worden? Een reden om een paar vragen te stellen.

Lees meer

Stof tot nadenken: kent de organisatie jouw klant?

Stof Tot Nadenken, Kent De Organisatie Jouw Klant

“Natuurlijk ken ik mijn klant”, hoor ik je denken. Maar ken je jouw klant voldoende? En kent de organisatie de klant ook? Weet je wat de dieper liggende behoeftes en verwachtingen van de klant zijn en of deze in de nabije toekomst veranderen? Een ‘simpel’ voorbeeld geeft stof tot nadenken.

Lees meer

7 kenmerken van 'klantverwachtingen'

7 Kenmerken Van 'Klantverwachtingen'

Duurzame relaties tussen mensen zijn gebaseerd op vertrouwen. En vertrouwen kun je alleen verdienen door verwachtingen waar te maken. Maar wat is het abstracte begrip ‘verwachting’? Verwachtingen hebben in ieder geval 7 kenmerken.

Lees meer

Klantbehoefte of klantverwachting?

Klantbehoefte Of Klantverwachting

Wanneer ik met verkopers in gesprek ben, hoor ik regelmatig: “Ik weet wat de klanten van mij verwachten”. Inmiddels durf ik hier grote vraagtekens bij te zetten. Worden hier de klantbehoefte en klantverwachting niet met elkaar verwisseld?

Lees meer

Kwaliteitsverbetering en betrokkenheid zonder extra regels en procedures?

Kwaliteitsverbetering En Betrokkenheid Zonder Extra Regels En Procedures

Veel bedrijven vragen feedback van hun klanten om daarmee hun eigen processen verder te verbeteren. Het woord “feedback” zegt het al, het gaat over het verleden. Met deze ervaringen uit het verleden probeer je als kwaliteitsmanager de interne processen verder te verbeteren. Op deze manier bent u eigenlijk de klantONtevredenheid aan het managen. Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Lees meer

Klanttevredenheidsonderzoek in B2B; nog van deze tijd?

Klanttevredenheid

De wereld om ons heen verandert razend snel. Bedrijven moeten telkens inspelen op nieuwe marktomstandigheden om te overleven tussen alle concurrentie. Er zijn bedrijven die denken dit op te lossen door een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Ze veronderstellen dan te weten wat de klant wil. U kent deze onderzoeken wel: op het verkeerde moment worden de verkeerde vragen gesteld. De klant vraagt zich af: “What’s in it for me?”. Slechts een klein percentage klanten wil voor de vorm wel snel wat invullen, met als resultaat een gemiddelde klant. En deze gemiddelde klant blijkt vervolgens niet te bestaan, zeker niet in B2B: Jan Modaal bestaat in werkelijkheid ook niet.

Lees meer

Pas ik nog bij mijn klant?

Tevreden Klant

Door alle technische en economische ontwikkelingen verandert de wereld razendsnel. Ook uw klanten veranderen. Dus als u blijft doen wat u deed, krijgen uw klanten wat ze altijd kregen. Maar willen uw klanten dat nog wel?

Lees meer

Een nieuwe generatie klanttevredenheidsonderzoek; 4.0

Een Nieuwe Generatie Klanttevredenheidsonderzoek; 4.0

Hoe kan het dat je klant vertrokken is naar de concurrent terwijl hij of zij in het laatste klanttevredenheidsonderzoek aangaf tevreden te zijn en jouw bedrijf te zullen aanbevelen bij vrienden en collega’s?

Lees meer