Klantgerichtheid verbeteren van je organisatie

Klanten hebben een verhaal en die willen ze graag met je delen. Vragen naar verwachtingen is de ultieme vorm van klantgerichtheid. Je toont interesse in de belevingswereld van je klant, leert hem begrijpen en komt erachter hoe je écht bij kunt dragen aan het verbeteren van zijn resultaten. Omdat de focus in de klantdialoog op de (nabije) toekomst ligt, heb je met de Expectations Monitor maximale invloed op het waarmaken van de klantverwachtingen.

Weet je wel echt wat jouw klant verwacht?

Gericht zijn op verwachtingen heeft ook op de eigen organisatie een positief effect. Omdat je vooruit kijkt in plaats van naar het verleden, hebben alle disciplines invloed op realisatie van het succes. Iedereen kan zijn eigen vakmanschap inzetten om de verwachtingen waar te maken: van Marketing tot Productie, van Verkoop tot HR. Zo ontstaat eigenaarschap voor de oplossingen binnen de gehele organisatie.

De Expectations Monitor

Dé tool voor meer rendement!

Met de Expectations Monitor neem je de klantverwachtingen als uitgangspunt. De gebruiksvriendelijke, digitale tool bestaat dan ook uit slechts één vraag: wat verwacht de klant van jullie relatie? De kwalitatieve en waardevolle informatie die de tool oplevert, vormt de basis voor een gedegen analyse en een concreet stappenplan. Expectations ondersteunt daarbij.

Omdat je zelf kiest welke klanten je uitnodigt voor deelname, bouw je direct aan de klantrelatie. Je klanten waarderen de persoonlijke aanpak met de Expectations Monitor, wat blijkt uit de extreem hoge responsratio van 65-75 procent. De Expectations Monitor heeft een bewezen trackrecord en levert jouw onderneming volop nieuwe kansen op.

Kansen zien en pakken?

Schakel Expectations in!

Wil je samen met je klant bouwen aan de toekomst? Is jouw onderneming toe aan de volgende stap en kun je daarbij wel wat ondersteuning gebruiken? Kies dan voor de Expectations Monitor! Als resultaatgerichte sparringpartner zorgt Expectations voor ondersteuning, analyse en advies. Van strategisch tot operationeel niveau. Jij bepaalt hoe ver wij daarin gaan. We maken gebruik van bewezen methodes en van onze ruime business-to-business-ervaring. Learning on the job is daarbij de aanpak.

Samen brengen we jouw onderneming naar het volgende level!

 

Verbeter je resultaat met Expectations

Inventarisatie klantverwachtingen

(Expectations Monitor)

Analyseren klantverwachtingen

(samen met Expectations)

Begrijpen: vanuit klantperceptie

Willen en moeten: past het in de strategie?

Kunnen: verbinden van strategie, klanten, mensen en processen

Opstellen stappenplan

(samen met Expectations)

Klantbeoordeling

(automatisch door de Expectations Monitor)

Altijd gedreven door groei

De oprichter van Expectations is Mike van Beek. Een bevlogen ondernemer met gevoel voor techniek & processen. Die op 19-jarige leeftijd mede verantwoordelijk werd voor het familiebedrijf. 

Na het afronden van zijn Master in Operational Excellence was Mike betrokken bij enkele startups. Eén daarvan was de voorloper van het huidige Expectations. Wat begon met een eenvoudige invullijst voor klanttevredenheidsonderzoek, mondde uit in een vernieuwende tool voor b2b-ondernemingen. Expectations werkt samen met andere professionals. Geen standaard consultants, maar hands-on deskundigen uit de praktijk.

‘Klantgerichte bedrijven dragen bij aan het resultaat van hun klanten’

Mike van Beek

 

Wat anderen zeggen over Expectations

“Wij werken met Expectations omdat we onze groeidoelstellingen willen realiseren”

“Het afstemmen van interne processen op klantverwachtingen is wat we nu veel effectiever doen”

“Dankzij Expectations zijn we hard op weg om het niveau van een A-merk te bereiken”

Voorop blijven lopen?

Laat je vrijblijvend adviseren!

Laat via dit formulier je e-mailadres en/of telefoonnummer achter, zodat Mike contact met je op kan nemen. Hij helpt je graag verder.

Wij hechten grote waarde aan jouw privacy en gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Met het versturen van je gegevens ga je akkoord met de behandeling van je gegevens volgens ons privacy statement

Inspirerende blogs

Servitization in de praktijk

Servitization Journey

Herken je dit? Je ziet mogelijkheden om je op de markt te onderscheiden van de concurrentie door meer diensten aan je product toe te voegen. Technisch is het mogelijk, maar is dit wel wat klanten verwachten? En wat zijn de gevolgen voor de interne organisatie? Vanuit marketing en sales oogpunt ziet het er goed uit, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Servitization is alleen succesvol wanneer de verwachtingen van klanten, de competenties van de interne organisatie en processen, de technisch toepassing èn het verdienmodel, met elkaar in lijn zijn.

Lees meer

Klanttevredenheidsonderzoek in B2B; nog van deze tijd?

Klanttevredenheid

De wereld om ons heen verandert razend snel. Bedrijven moeten telkens inspelen op nieuwe marktomstandigheden om te overleven tussen alle concurrentie. Er zijn bedrijven die denken dit op te lossen door een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Ze veronderstellen dan te weten wat de klant wil. U kent deze onderzoeken wel: op het verkeerde moment worden de verkeerde vragen gesteld. De klant vraagt zich af: “What’s in it for me?”. Slechts een klein percentage klanten wil voor de vorm wel snel wat invullen, met als resultaat een gemiddelde klant. En deze gemiddelde klant blijkt vervolgens niet te bestaan, zeker niet in B2B: Jan Modaal bestaat in werkelijkheid ook niet.

Lees meer

Pas ik nog bij mijn klant?

Tevreden Klant

Door alle technische en economische ontwikkelingen verandert de wereld razendsnel. Ook uw klanten veranderen. Dus als u blijft doen wat u deed, krijgen uw klanten wat ze altijd kregen. Maar willen uw klanten dat nog wel?

Lees meer