B2B klanttevredenheids- onderzoek uitvoeren?

Kies voor klantverwachtingen!

Uit onderzoek blijkt dat een 10% hogere klanttevredenheid tot een 30% hogere winst leidt. Klanttevredenheid is méér dan een getal. Klanten hebben een verhaal.

Bewaak jij de kwaliteit bij een b2b-onderneming? Houd jij je bezig met het meten van customer satisfaction? Zet dan de volgende stap naar kwaliteitsverbetering met de Expectations Monitor! In deze gestructureerde tool is de klant aan het woord. Daarmee lever je het management direct kwalitatieve informatie om in te spelen op klantbehoeften en daardoor blijvend succesvol te opereren.

Terugkijken is stilstaan,

vooruitkijken is verbeteren

De markt verandert en jullie klanten veranderen mee. Hun verwachtingen ook. Een goed product of goede dienst is allang niet meer genoeg. Er is meer nodig om customer satisfaction en klantloyaliteit hoog te houden. Met een standaard klanttevredenheidsonderzoek kijk je vooral terug, niet vooruit. Maar vooruitkijken is juist nodig om te blijven verbeteren. Als je weet wat jouw klanten willen, kun je bedenken wat je nog meer kunt doen. En door bij te dragen aan het resultaat van jouw klanten, draag je bij aan jullie eigen resultaten. Daarmee boost je de klanttevredenheid!

De Expectations Monitor

Dé tool om voorop te lopen!

Met de Expectations Monitor inventariseer je de verwachtingen van jouw klanten. Je stelt ze met deze gebruiksvriendelijke digitale tool slechts één vraag: wat verwacht de klant van jullie relatie? Geen uitgebreide invulvelden, niet vragen naar de bekende weg. De waardevolle kwalitatieve informatie die je hiermee ophaalt, vormt de basis voor een gedegen analyse en een concreet stappenplan. Expectations helpt je daarbij.

Omdat je zelf kiest welke klanten je uitnodigt voor deelname, kun je heel gericht te werk gaan. Je klanten waarderen de persoonlijke aanpak met de Expectations Monitor, wat blijkt uit de extreem hoge responsratio van 65-75 procent. Veel hoger dan een klanttevredenheidsonderzoek.

Aan de slag met klantverwachtingen?

Schakel Expectations in!

Zet jij ook in op kwaliteitsverbetering en wil je jouw organisatie in beweging krijgen? Dan kies je voor de Expectations Monitor. Je zet de tool zelf in, maar staat er niet alleen voor. Als resultaatgerichte sparringpartner zorgt Expectations voor ondersteuning, analyse en advies. We maken gebruik van bewezen methodes en van onze ruime business-to-business-ervaring. Learning on the job is daarbij de aanpak.

Samen brengen we kwaliteit naar een hoger plan!

 

Verbeter je resultaten met Expectations

Inventarisatie klantverwachtingen

(Expectations Monitor)

Analyseren klantverwachtingen

(samen met Expectations)

Begrijpen: vanuit klantperceptie

Willen en moeten: past het in de strategie?

Kunnen: verbinden van strategie, klanten, mensen en processen

Opstellen stappenplan

(samen met Expectations)

Klantbeoordeling

(automatisch door de Expectations Monitor)

Altijd gedreven door groei

De oprichter van Expectations is Mike van Beek. Een bevlogen ondernemer met gevoel voor techniek & processen. Die op 19-jarige leeftijd mede verantwoordelijk werd voor het familiebedrijf. 

Na het afronden van zijn Master in Operational Excellence was Mike betrokken bij enkele startups. Eén daarvan was de voorloper van het huidige Expectations. Wat begon met een eenvoudige invullijst voor klanttevredenheidsonderzoek, mondde uit in een vernieuwende tool voor b2b-ondernemingen.

Expectations werkt samen met andere professionals. Geen standaard consultants, maar hands-on deskundigen uit de praktijk.

‘Klantgerichte bedrijven dragen bij aan het resultaat van hun klanten’

Mike van Beek

Wat anderen zeggen over Expectations

“Wij werken met Expectations omdat we onze groeidoelstellingen willen realiseren”

“Het afstemmen van interne processen op klantverwachtingen is wat we nu veel effectiever doen”

“Dankzij Expectations zijn we hard op weg om het niveau van een A-merk te bereiken”

Aan de slag met klantverwachtingen?

Laat je vrijblijvend adviseren!

Laat via dit formulier je e-mailadres en/of telefoonnummer achter, zodat Mike contact met je op kan nemen. Hij helpt je graag verder.

Wij hechten grote waarde aan jouw privacy en gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Met het versturen van je gegevens ga je akkoord met de behandeling van je gegevens volgens ons privacy statement

Inspirerende blogs

Servitization in de praktijk

Servitization Journey

Herken je dit? Je ziet mogelijkheden om je op de markt te onderscheiden van de concurrentie door meer diensten aan je product toe te voegen. Technisch is het mogelijk, maar is dit wel wat klanten verwachten? En wat zijn de gevolgen voor de interne organisatie? Vanuit marketing en sales oogpunt ziet het er goed uit, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Servitization is alleen succesvol wanneer de verwachtingen van klanten, de competenties van de interne organisatie en processen, de technisch toepassing èn het verdienmodel, met elkaar in lijn zijn.

Lees meer

Het managen van klantverwachtingen

Managen Van Klantverwachtingen

Dag in, dag uit zetten we ons in om verwachtingen van onze klanten waar te maken. Maar hoe kunnen we hier succesvoller in worden? Een reden om een paar vragen te stellen.

Lees meer

7 kenmerken van 'klantverwachtingen'

7 Kenmerken Van 'Klantverwachtingen'

Duurzame relaties tussen mensen zijn gebaseerd op vertrouwen. En vertrouwen kun je alleen verdienen door verwachtingen waar te maken. Maar wat is het abstracte begrip ‘verwachting’? Verwachtingen hebben in ieder geval 7 kenmerken.

Lees meer